Klachtenregeling
“Waar gehakt wordt, vallen spaanders”
Waar mensen samenwerken, gaat er soms wel eens iets mis. Als er een klacht is, proberen we die in de meeste gevallen samen op school op te lossen. Als u niet tevreden bent/ u heeft een klacht over iets wat uw kind betreft, dan kunt u het beste eerst contact opnemen met de leerkracht van uw kind. Indien nodig kan hij/zij u doorverwijzen naar de teamleider of directie.
Als u uw onderwerp liever rechtstreeks met directie/ locatieleider of een van de vertrouwenspersonen bespreekt, kunt u rechtstreeks contact met hen opnemen.
Onze interne vertrouwenspersonen:
Mw. Hulspas - marloes.hulspas@palet-stedebroec.nl
Mw. Anjema - kim.anjema@palet-stedebroec.nl
Mw. Leendertse - mariet.leendertse@palet-stedebroec.nl
Externe vertrouwenspersonen van Ouders & Onderwijs
Voor ouders van leerlingen bij Stichting Trigoon, die een probleem hebben met school, kan contact worden opgenomen met de externe vertrouwenspersoon van Ouders & Onderwijs, oftewel een externe vertrouwenspersoon die verbonden is aan Stichting trigoon. Deze persoon is een onafhankelijk aanspreekpunt, buiten de schoolorganisatie, en kan ouders adviseren en bemiddelen bij klachten of gevoelige kwesties die niet direct met de school besproken kunnen worden.
Er is een klachtencommissie voor alle scholen van het bevoegd gezag, die de klacht onderzoekt en het bevoegd gezag hierover adviseert.
Het bevoegd gezag heeft zijn scholen aangesloten bij de onafhankelijke Landelijke Klachtencommissie Onderwijs (LKC):
Stichting Onderwijsgeschillen
Postbus 85191
3508 AD Utrecht
Voor meer informatie zie www.onderwijsgeschillen.nl.